Anna

Mañana 🇪🇸☀️❤️
 

 
Jag sitter nu i en solstol i södra Spanien 🇪🇸☀️
Jag och maken har varit här i snart en vecka och imorgon bär det hemåt igen 
Vi har möjlighet att bo i en lägenhet till lågt pris och därför kunde vi åka mitt i vardag och jobb 
Flexibiliteten i mitt jobb som egen företagare samt att barnen nu blivit större gör att vi kan åka lite spontant 
 
Jag har tänkt på vad det är som gör att jag blir så lugn när jag kommer till Spanien
Jag får en annan känsla i min kropp och sinne än när jag är hemma 
Det beror säkert på att man släpper vardagssysslorna och har en semesterkänsla, men det är nått mer än det 
 
Jag älskar språket, kulturen och lugnet 
Människor här är så närvarande och inte alls lika uppkopplade i sina mobiler som jag upplever många gånger att vi i Sverige har blivit 
 
Jag tror grunden för den spanska kulturen lade sig redan i tonåren
När jag gick på gymnasiet så fick jag möjligheten att åka en månad på praktik på ett sjukhus i södra Spaninen
Redan där förälskade jag mig i det spanska språket 
Jag är inte så duktig på spanska, men jag kan prata en del och förstår ganska mycket
Jag njuter när jag hör spanska språket 
 
När jag var 25 år så åkte jag som missionär till Honduras i Centralamerika och var borta 7 månader 

Jag tror att jag tidigt fått möta vardagskulturen och inte bara som turist 
Allt går långsammare här och jag märker också att jag går saktare och gör saker med ett annat tempo
 
Jag hörde en gång citatet "Life is easier in Filp Flops"
Efter denna långa vinter så kan jag bara instämma 
Det är sååå skönt att slippa skrapa is på biltutan och inte ramla pga all is som gömmer sig under snön 
 
Jag ska verkligen ta med mig lugnet hem och ha mer mentaliteten "manana" i vardagen och inte stressa upp mig när det rör ihop sig
Allt kommer ordna sig
Tranqilo 🙄😎☀️
 
Jag vill citera några rader från en sång av Rebecka Malmborg 
 
"Livet är en gåta där svaren är få
Det är ingen idé att man nångång ska förstå 
De val man gjorde och vägar man gick,
de följer en alltid i livet man fick"